Newsletter

MAHLE TERMOSTATY

Zarządzania temperaturą MAHLE: termostaty wszelkiego rodzaju


Jako globalny partner MAHLE Behr produkuje systemy i podzespoły zarządzania temperaturą dla znanych producentów samochodów i silników. Korzysta z tego również rynek wtórny, np. dzięki wysokiej jakości produktom z odpowiednią marżą. Wkłady termostatów, zintegrowane termostaty, obudowy termostatów, termostaty fazowe, termostaty z zaworem pierścieniowym i łączniki termiczne to przedstawiciele szerokiej gamy produktów MAHLE Original i Behr. Wszystkie zapewniają ekonomiczną pracę silników spalinowych w najbardziej wydajnym przedziale temperatury przy niskim zużyciu i niskiej emisji spalin.

Nasze termostaty spełniają najwyższe wymagania


Termostaty MAHLE działają równie dobrze w tropikalnym upale, jak i w arktycznym zimnie. Poprzez sterowanie układu chłodzenia zapewniają one szybkie osiąganie temperatury roboczej przez każdy silnik. Do różnych wymagań MAHLE oferuje szereg różnych termostatów i innych podzespołów układów regulacji temperatury:
- Wkłady termostatów zapewniają dokładną regulację obiegów chłodzenia przy natężeniu przepływu do ok. 20 m³/h w silnikach samochodów osobowych, pojazdów użytkowych, silnikach stacjonarnych oraz maszyn rolniczych i budowlanych.
- Termostaty zintegrowane to ewolucja wkładów termostatów: zintegrowany termostat zawiera już wszystkie elementy, jakimi są wkład termostatu, pokrywa i uszczelka. Można go zamontować bezpośrednio w bloku silnika.
- Termostaty w obudowie składają się z pokrywy i obudowy, czyli komora mieszania jest tu już zintegrowana. Te termostaty są wyposażone we wszystkie węże albo w kołnierz z przyłączami węży.
- Termostaty fazowe: w materiale termorozszerzalnym elementu roboczego zintegrowany jest elektryczny opornik grzewczy. Są one bezpośrednio sterowane przez sterownik silnika przez jego charakterystykę, co zapewnia regulację temperatury silnika i jego eksploatację w optymalnych warunkach obciążenia i pracy. Wynik: większa moc silnika oraz mniejsze zużycie paliwa i niższe emisje.
- Termostaty z zaworem pierścieniowym zapewniają sterowanie obiegów chłodzenia w dużych silnikach przy natężeniach przepływu ok. 20 m³/h, np. w silnikach dużych samochodów osobowych, pojazdów użytkowych, statków i lokomotyw. Dzięki osiowemu odciążeniu elementu termowydłużalnego niezawodnie działają one nawet przy dużym obciążeniu hydraulicznym.

Czujniki temperatury są bardzo czułe na ciepło i dostarczają elektronicznemu układowi sterowania silnika danych o aktualnej temperaturze w różnych miejscach silnika.

Termostat oleju regulują temperaturę oleju w automatycznych skrzyniach biegów. Pozwala to na skrócenie fazy nagrzewania i utrzymanie idealnej temperatury pracy skrzyni biegów. Wynik: zmniejszone zużycie, lepszy komfort zmiany biegów oraz oszczędność paliwa na poziomie ok. 1 procenta przy typowych cyklach jazdy.

Termostaty w układach recyrkulacji spalin regulują przepływ chłodziwa przez chłodnicę układu EGR.
Łączniki termiczne chronią nieruchome pojazdy przed przegrzaniem silnika: Łącznik termiczny włącza i wyłącza obwód elektryczny przy określonej temperaturze płynu chłodzącego, sterujący np. wentylatorem chłodnicy. Łączniki termiczne MAHLE Aftermarket mogą pracować przy napięciu roboczym wynoszącym 24 V.

sprawdź ofertę

Najnowsze części do wybranych samochodów dostępne w naszej bogatej ofercie.

nasze oddziały

Zobacz lokalizację oddziałów firmy Auto Euro - Części Samochodowe.

zamów części

Znajdź wybrane części do Twojego samochodu i zamów je w naszej firmie!